Witam
Posiadam 1,6 z gazem dołozonym w salonie. Posiadanie gazu wymaga corocznego przeglądu zarówno w ASO (przegląd "gazowy" - gwarancja na isntalację) jak i w okręgowej stacji obsługi pojazdów (z gazem trzeba się meldować co rok). Oprócz tego jest też wymaganie że przegląd w ASO trzeba zrobić po 10 tys km (poprawcie jeśli się mylę) jeśli ma się gaz.
Rok minie dopiero w listopadzie a ja mam ponad 9 tys.km.
Jest tez chyba jakieś wymaganie że trzeba się co jakiś czas pojawić w ASO (co rok?) aby wykonać przegląd w celu nieutracenia gwarancji - niestety nie mam ksiązki pod ręką aby sprawdzić.
Pytanie brzmi, kiedy i gdzie jechać na przegląd?
1) Poczekać do listopada i zrobić wszystko w ASO (z tego co zrozumiałem ASO ma uprawnienia do wbicia przeglądu w DR)
2) Zrobić teraz przegląd gazowy w ASO, a w listopadzie przegląd w stacji obsługi
3) Zrobić teraz przegląd gazowy w ASO, a w listopadzie kolejny przegląd w ASO
Pytanie dodatkowe - co obejmuje przegląd gazowy, tylko wymianę oleju i sprawdzenie instalacji (filtr gazu itp) czy coś więcej
Też mam instalację gazową w swojej Octavce (nie skodowską) i z przeglądami gazu robię tak, że po przejechaniu 10000 km jadę na wymianę filtrów ( w gwarancji mam wpisane, że co 8000 - 10000 km, to trzymam się tej górnej granicy) i ta wymaiana jest u mnie traktowana jako przegląd instalacji gazowej. Poza tym przy corocznym badaniu technicznym auta fachmany też coś tam sprawdzają przy gazie.
Ja na Twoim miejscu pojechałbym do serwisu Skody (jak dobijesz do tych 10000km) i wymienił filtry (co 10000 jeden, a co 20000 dwa) i wtedy zapytał o gwarancję. Ja kupiłem swoją Octavkę, jak już miała przejechane ponad 10000 tyś na gazie i pierwszy przegląd instalacji był robiony 3 miesiące po instalacji po przejechaniu pierwszych 10000 km na gazie. Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem o co chodzi? :wink:
sprawdzają też szczelność instalacji oraz zużycie poszczególnych jej elementów..
jeżeli chcesz wymienić filtry to policzą Ci ze 100zł więcej...jeżeli tankujesz na jakiś lepszych stacjach to te filtry można wymieniać rzadziej( lepszy gaz ,mniej w nim syfu).
Ja zadzwonił bym do ASO i zapytał kiedy mam podjechać na przegląd,albo ewentualnie robił 2przeglady jednego dnia...
Dodam tylko, ze moja Octavia BFQ na gazie fabrycznym była w serwisie tylko podczas zakładania tego gazu i na pierwszym przeglądzie po 15 tys. km. Powiedzieli że wykonali korekty ustawienia map, a okazało się, że nie tylko nie wykonali żadnych korekt, ale nie potrafili odpowiedzieć na podstawowe pytania o soft, jakich korekt dokonali, dlaczego czasem gaśnie. itd... Instalacja za to założona perfekcyjnie i za to im chwała (chociaż nie dokręcili jednej nakrętki mocowania zbiornika od spodu oraz listwa wtryskiwaczy ocierała o plastikową osłonę silnika kabelkami co spowodowałoby przetarcie kabli i awarie listwy wtryskowej gdybym tego nie zauważył)
Akurat osobiście bawię się z gazem od paru lat - instalacje na Omegasie oraz Stag 300 - i po przejechaniu 40 tys. km (od kwietnia 2009) mam następujące wnioski - do podzielenia się z innymi użytkownikami:
1. Oryginalny filtr fazy lotnej MED w moim przypadku nie wymaga wymiany po przejechaniu tych 40 tys - jest idealnie czysty, może przez dobrej jakości gaz z BP blisko mojego domu. Nie wymieniłem, testuję dalej ile przejedzie aż dojdzie do zanieczyszczenia. Filtra fazy cieklej nie wymieniam z zasady, dopoki nie wystapia bledy spadku cisnien z powodu zatkania filtra. W poprzednim aucie po 120 tys. filtr fazy cieklej byl wymieniany pierwszy raz. Ale to tylko zasluga czystego gazu. Brudny gaz to zatkany filtr. Ale nie ma co przesadzac.
2. Mapy wymagają korekcji i to poważnej po 15, 25, 35 tys. km - u mnie do 35 tys. musiałem skracać dawki szczególnie przy średnich parametrach pracy silnika, a potem znowu nieco wydłużać (tak jakby wtryskiwacze wpierw nieco się wyrobiły i otwierały się na dłużej niż zadaje sterownik, a potem już tak zostały). W Skodzie nie mają o tym niestety pojęcia, potrafią tylko wykonać autokalibrację. Polecam warsztaty Landi Renzo a nie Skodę.
3. We wszystkich Octaviach występował problem gaśnięcia na gazie przy pewnych okolicznościach - do Skody oczywiście nie ma co jechac nawet. Trzeba wgrać najnowszy soft i wykonać ręczną modyfikację mapy w miejscu gdzie silnik schodzi z wyższych obrotów podczas zdjęcia nogi z gazu (muszą być sztucznie podwyższone dawki żeby nie zgasł).
4. Po 25 tys. padł czujnik temperatury w reduktorze - pokazywał -70 st. C Wymieniłem na inny czujnik nie z Omegasa - bo one padają szybko. Objawy to brak przełączania na gaz po nagrzaniu silnika do 50 st. przez długi czas.
Poza tym to Omegas montowany w Octavii jest najlepsza instalacja jaka mialem kiedzkolwiek w aucie. Szczegolnie jestem zadowolonz z montazu instalacji przez serwis Skody. Nie umieja ustawiac, za to umieja montowac.
Ja robiłem przegląd gazu dopiero na przeglądzie po 15kkm. Nikt o nic się nie doczepił że nie byłem po 10kkm. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem że po 10kkm trzeba robić przegląd gazu. Na przeglądzie 15kkm oprócz filtra oleju, oleju i filtra gazu sprawdzili zawieszenie tzw. ścieżka, szczelność instalacji gazowej podłączyli kompa i sprawdzili błędy.
Na Twoim miejscu poczekałbym aż minie rok.
Marx, jak masz instalacje lendi to przeglad robisz co 15 tys. a do dowodu robisz co rok Jak chcesz wszystko na raz to jedz do Rybnika do kolegi S3 Chris
"1. Oryginalny filtr fazy lotnej MED w moim przypadku nie wymaga wymiany po przejechaniu tych 40 tys - jest idealnie czysty, może przez dobrej jakości gaz z BP blisko mojego domu. Nie wymieniłem, testuję dalej ile przejedzie aż dojdzie do zanieczyszczenia. Filtra fazy cieklej nie wymieniam z zasady, dopoki nie wystapia bledy spadku cisnien z powodu zatkania filtra. W poprzednim aucie po 120 tys. filtr fazy cieklej byl wymieniany pierwszy raz. Ale to tylko zasluga czystego gazu. Brudny gaz to zatkany filtr. Ale nie ma co przesadzac. "
MAM ROZUMIEC ze filtr fazy lotnej ( ten przy listwie) wymieniasz rzadziej niz 40 tys. km , a fazy cieklej Co 120 tyś. km ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????? :idea:
[ Dodano: Wto 14 Wrz, 10 20:41 ]
POZA TYM PIERWSZY PRZEGLAD TRZEBA ZROBIC DO 1000 KM W/G ksiazki gwarancyjnej i to za 100 zł , gdzie nic nie robia
dodam że pierwszy przegląd gazowy bezpłatny jest tylko w ASO w którym auto zostało zakupione.
Podpytam jeszcze jak najtaniej załatwić pierwszy przegląd? Podobno taniej wyjdzie jeśli samodzielnie zakupię materiały eksploatacyjne, czyli co konkretnie? filtr oleju, olej, filtr kabinowy, coś jeszcze? co z filtrami gazu?
jak rozumiem koszty takiego przeglądu to:
1) w/w filtry i olej
2) robocizna za wymianę w/w (80zł?)
3) koszt przeglądu gazowego (ok 100zł?)
4) pieczątka do SKP (165zł)
Coś pominąłem? Czy moglibyście zerknąć na rachunki z pierwszego przeglądu i napisać za co ile wyszło?
dodam że pierwszy przegląd gazowy bezpłatny jest tylko w ASO w którym auto zostało zakupione.
Podpytam jeszcze jak najtaniej załatwić pierwszy przegląd? Podobno taniej wyjdzie jeśli samodzielnie zakupię materiały eksploatacyjne, czyli co konkretnie? filtr oleju, olej, filtr kabinowy, coś jeszcze? co z filtrami gazu?
jak rozumiem koszty takiego przeglądu to:
1) w/w filtry i olej
2) robocizna za wymianę w/w (80zł?)
3) koszt przeglądu gazowego (ok 100zł?)
4) pieczątka do SKP (165zł)
Coś pominąłem? Czy moglibyście zerknąć na rachunki z pierwszego przeglądu i napisać za co ile wyszło?
Musze sie z toba nie zgodzic, darmowy przeglad robilam gdzie indziej LPG zakladane bylo w Katowicach, a przeglad robilam w Rudzie Slaskiej i problemow nie robili, co do rachunku musisz doliczyc swiece gdyz to tez jest wymagane wiec dochodzi ci jakies 120 zl, koszty mozesz troche obnizyc zamieniajac filtr gazu na rozbieralny, wtedy placisz tylko za wklad, koszt okolo 30zl
czy ktos moglby zerknac na fakture z pierwszego przegladu i podac za co i ile zaplacil? zastanawiam sie ile np taniej sa filtry czy olej, czy warto w ogole kombinowac?
czy ktos moglby zerknac na fakture z pierwszego przegladu i podac za co i ile zaplacil? zastanawiam sie ile np taniej sa filtry czy olej, czy warto w ogole kombinowac?
Filtr mi wyszedl taniej w ASO, olej mialam wlasny, zaoszczedzone sporo piniazkow :szeroki_usmiech ogolnie lepiej kombinowac :diabelski_usmiech
Komentarz